OVER ONS

OVER ROOF SAFETY SYSTEMS BV

RSS Roof (Roof Safety Systems bv) is een toonaangevende producent en leverancier van tijdelijke valbeveiligingssystemen. De innovatieve en gepatenteerde ontwerpen zijn gefocust op kwaliteit, veiligheid, eenvoud in gebruik en installatiegemak. Zo creëert RSS Roof met haar dakrand valbeveiligingssystemen een veilige werksituatie voor iedereen die op het dak werkt.

Het nationale en internationale dealer netwerk van RSS Roof is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Lokale partners staan garant voor deskundig advies, oplossingen en service. Het Nederlandse hoofdkantoor in Hardenberg zorgt daarbij voor een professionele ondersteuning van de dealers op het gebied van valbeveiliging. Wijzigingen in regelgeving of ervaringen met valbeveiliging vanuit onze dealers worden door onze R&D-afdeling uiteraard toegepast bij de ontwikkeling van nieuwe producten of systemen.

Onze kwalitatief hoogwaardige valbeveiligingssystemen voldoen aan de Europese Normen en zijn uitgebreid getest en gecertificeerd door ABOMA. Daarmee bent u verzekert van veilige producten. Ons deskundig advies over het gebruik of de toepassing van valbeveiliging maakt het verhaal compleet WORK SAFE, SAVE TIME.

Wij staan voor u klaar

Het RSS team

Doetsje Horstra
Commercieel medewerker binnendienst

“Met het RSS Roof systeem ben je snel en veilig op het dak! Niet voor niets kiest iedereen voor RSS Roof”

Doetsje Horstra, Commercieel medewerker binnendienst

GertJan Vruwink
Commercieel manager

Eddy Droste
Algemeen directeur

“Als werkgever dien je er voor te zorgen dat medewerkers veilig op hoogte kunnen werken. Met ons, volgens de Europese norm, gecertificeerde systeem kies je voor zekerheid!”

Eddy Droste, Algemeen directeur

Albertine Dogger
Teamleider RSS Roof productie & logistiek

Het RSS Roof verhaal

,,Eén verkeerde beweging en je valt acht meter naar beneden. De kans om dat te overleven is klein”, vertelt Eddy Droste, eigenaar van RSS Roof bv. Logisch dus dat de Arbeidsinspectie strenge eisen stelt aan de werkomstandigheden van dakdekkers. Vanaf 2,5 meter hoogte moet er valbeveiliging zijn aangebracht. In de praktijk betekent dat bijna altijd dat er steigers voor het pand worden neergezet. ,,Duur en omslachtig”, stelt Droste. ,,Het kost veel tijd om steigers neer te zetten. Zeker als het gaat om de achterkant van huizen, waar mensen zelf allerlei schuurtjes hebben neergezet. De steigers moeten dan daaromheen worden gebouwd.”

Droste is sinds 2019 eigenaar van RSS Roof. Het bedrijf is in 2001 opgericht door Jan Bakker, voorheen dakdekker van beroep. Bakker bedacht een aluminium valbeveiliging die ‘vastklikt’ aan de dakrand. ,,Bij tien woningen is ons systeem in twee uur opgebouwd. Een steiger duurt twee of drie dagen. Dit systeem is ook nog eens veel lichter.” Droste rekent het prijsvoordeel voor. ,,Onlangs hebben we onze systemen geleverd aan een aannemer die voor een 350-tal woningen dakpannen moest leggen. Als ze steigers hadden moeten bouwen, kost dat minimaal 400.000 euro. Met het dak beveiligingssysteem van RSS Roof zijn de kosten nog geen vierde deel”.

Het simpele en designvolle ontwerp is geschikt voor alle klassen daken en heeft tevens al meerdere innovatie prijzen in de wacht gesleept.

Het RSS-Roof verhaal

,,Eén verkeerde beweging en je valt acht meter naar beneden. De kans om dat te overleven is klein”, vertelt Eddy Droste, eigenaar van RSS Roof bv. Logisch dus dat de Arbeidsinspectie strenge eisen stelt aan de werkomstandigheden van dakdekkers. Vanaf 2,50 meter hoogte moet er valbeveiliging zijn aangebracht. In de praktijk betekent dat bijna altijd dat er steigers voor het pand worden neergezet. ,,Duur en omslachtig”, stelt Droste. ,,Het kost veel tijd om steigers neer te zetten. Zeker als het gaat om de achterkant van huizen, waar mensen zelf allerlei schuurtjes hebben neergezet. De steigers moeten dan daaromheen worden gebouwd.”

Droste is sinds 2019 eigenaar van RSS Roof. Het bedrijf is in 2001 opgericht door Jan Bakker, voorheen dakdekker van beroep. Bakker bedacht een aluminium valbeveiliging die ‘vastklikt’ aan de dakrand. ,,Bij tien woningen is ons systeem in twee uur opgebouwd. Een steiger duurt twee of drie dagen. Dit systeem is ook nog eens veel lichter.” Droste rekent het prijsvoordeel voor. ,,Onlangs hebben we onze systemen geleverd aan een aannemer die voor een 350-tal woningen dakpannen moest leggen. Als ze steigers hadden moeten bouwen, kost dat minimaal 400.000 euro. Met het dak beveiligingssysteem van RSS Roof zijn de kosten nog geen vierde deel”.

Het simpele en designvolle ontwerp is geschikt voor alle klassen daken en heeft tevens al meerdere innovatie prijzen in de wacht gesleept.

De engineer aan het woord

Het begon allemaal met een roestvrijstalen prototype aan het begin van deze eeuw. “Samen met Jan Bakker hebben we het 1e ontwerp aangepast”, zegt Koot Engel, engineer bij RSS Roof. “Het prototype van het valbeveiligingssysteem was zwaar, duur om te bouwen en onhandig in gebruik. Met de praktische ervaring van Jan Bekker en mijn technische knowhow zijn we het valbeveiligingssysteem van vandaag blijven verbeteren en hebben het geoptimaliseerd om te worden wat het nu is.” Volgens Koot Engel wordt de ontwerpfilosofie achter het valbeveiligingssysteem van RSS gekenmerkt door vijf belangrijke criteria:

Veiligheid
Mensen die op daken moeten werken, moeten goed worden beschermd om ongevallen te voorkomen. Het systeem zelf moet licht zijn om de druk op mensen te verlichten. Het mag geen scherpe randen hebben waaraan mensen zichzelf kunnen verwonden. RSS valt onder EN13374 veiligheidsklasse C, de hoogste klasse die momenteel haalbaar is.

Ontwerpfilosofie
Door tijdens de ontwerp- en ontwikkelingsfase zoveel mogelijk functies aan zo weinig mogelijk componenten toe te voegen, is een ontwerp ontstaan ​​dat er eenvoudig uitziet.

Eenvoud
Het systeem moet uit zo min mogelijk componenten bestaan, zodat mensen het snel kunnen installeren en demonteren, zonder hulpmiddelen.

Technische haalbaarheid
Het systeem is vanaf het begin gemaakt op basis van de nieuwste technologie op het gebied van 3D-lasersnijden. Op die manier kunnen we componenten maken die eenvoudig in elkaar klikken, maar die ook visueel aantrekkelijk zijn. Iedereen kan het installeren en demonteren zonder overbodige schroeven en componenten te gebruiken.

Betaalbaarheid
Omdat het systeem uit slechts enkele componenten bestaat en wordt geproduceerd op basis van de nieuwste technologieën, kunnen de productiekosten laag worden gehouden. Op deze manier kunnen kosten worden bespaard bij de fabricage, opslag en aankoop van het systeem.

America Italia España Sverige Danmark Polska France Österreich Schweiz Deutschland België United Kingdom